چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

نكاتي كه بايد قبل از خريد كوله پشتي لپ تاپ بدانيد

۲۸ بازديد

لپ‌تاپ وسيله گراني است پس بايد به فكر ايمني و حفاظت از آن باشيد. درواقع بعد از خريد لپ‌تاپ، بايد چند گام ديگر هم طي كنيد تا فرايند خريدتان تكميل شود. اما از ميان انواع كيف‌ها و كوله پشتي لپ تاپ بايد كدام گزينه را انتخاب كنيد؟ در اين مقاله به شما براي خريد كوله پشتي لپ تاپ كمك خواهيم كرد.

چرا بايد يك كوله پشتي لپ تاپ داشته باشيد؟

كوله پشتي لپ تاپ

براي حفاظت از لپ‌ تاپ و حمل ساده‌تر آن بايد از كيف استفاده شود يا كوله‌پشتي؟ پاسخ به اين پرسش، پاسخي قطعي نيست. هر كس سبك زندگي و استايل مخصوص به خود را دارد. بعضي از افراد دوست دارند هميشه تيپي رسمي و كلاسيك داشته باشند. بديهي است كه خريد كوله پشتي لپ تاپ براي آنها چندان جالب نيست. هر چند كه تيپ و استايل موضوع مهمي است اما سلامت بدن از هر چيزي ديگري واجب‌تر به نظر مي‌رسد. پس حتي اگر كلاسيك و رسمي‌پوش هستيد باز هم خوب است به خريد يك عدد كوله پشتي با شكل و شمايل رسمي اما راحت و براساس اصول ارگونوميك فكر كنيد.

نكات مختلفي در اين انتخاب دخيل هستند. علاوه بر سبك و استايلي كه داريد، بايد كاربرد لپ‌تاپ هم در خريد كيف و كوله در نظر بگيريد. مثلا اگر قرار است، مسافتي طولاني را با لپ‌تاپ طي كنيد يا وسايل متعدد ديگري هم در كنار آن حمل مي‌كنيد، انتخاب كوله پشتي لپ تاپ نسبت به خريد كيف، گزينه بهتري است. پس نخست، با خودتان مذاكره كنيد و ببينيد كه از نظر شكل و استايل، كاربرد و استفاده و سهولت حمل و تردد، كوله‌پشتي برايتان مناسب‌تر است يا كيف.

به طور كلي، كوله‌پشتي مي‌تواند سهولت و راحتي زيادي برايتان به همراه بياورد. اگر كوله پشتي لپ تاپ به شكلي استاندارد و اصولي طراحي شده باشد، حمل لپ‌تاپ‌هاي سنگين هم با آن راحت خواهد بود و فشار كمتري به بدن وارد مي‌كند. در ادامه به نكاتي درباره خريد كوله پشتي لپ تاپ پرداختيم.

اندازه كوله‌ لپ‌تاپم چقدر بايد باشد؟

كوله پشتي لپ تاپ

اندازه لپ‌تاپ يكي از مهم‌ترين نكاتي است كه بايد در خريد كوله‌پشتي در نظر بگيريد. كوله‌ پشتي‌هاي  لپ تاپ در ابعاد و اندازه‌هاي مختلفي توليد مي‌شوند و بايد ببينيد كوله مورد نظرتان براي لپ‌تاپ جاي كافي دارد يا خير. بيشتر لپ‌تاپ‌هاي موجود در بازار ۱۵ اينچي هستند. البته لپ‌تاپ‌هاي ۱۷ اينچي بزرگ هم در بازار عرضه مي‌شوند و طرفداران خود را دارند. در هر حال، بايد اندازه صفحه لپ‌تاپتان را بدانيد و بنا به حجم و ابعادش، دست به خريد كوله‌پشتي مناسب بزنيد. 

درصورتي‌كه دقيقا اندازه صفحه لپ‌تاپتان را نمي‌دانيد، از اين روش استفاده كنيد: با يك متر قطر صفحه نمايش را اندازه‌گيري كنيد. اگر مترتان برحسب اينچ درجه‌بندي شده باشد كه هيچ اما اگر برحسب سانتي‌متر است، با جست‌و‌جويي ساده در گوگل سانتي‌متر را به اينچ تبديل كنيد و ببينيد كه لپ‌تاپتان چه ابعاد و اندازه‌اي دارد يا اصطلاحا «چند اينچي» است. فقط نبايد به اندازه لپ‌تاپ در خريد كوله‌پشتي دقت كنيد. بايد ببينيد كه وسايل جانبي و كاور يا همان پوششي كه براي آن استفاده مي‌شود هم چقدر از فضاي كوله را به خود اختصاص مي‌دهند.

مثلا كوله‌پشتي منتخب‌تان از فضاي كافي براي گذاشتن شارژر، ماوس و… برخوردار است يا خير. بعضي از افراد دوست دارند  لپ‌تاپ‌شان را داخل يك كاور يا پوشش زيپ‌دار يا بدون زيپ بگذارند و بعد آن را در كيف قرار بدهند. پس اگر شما هم از اين دسته افراد هستيد، به اين موضوع هم دقت كنيد.

اندازه لپ تاپطول كوله پشتيعرض كوله پشتي
۱۵ اينچي و كوچك‌تر ۳۵ سانتي‌متر ۲۵ سانتي‌متر
۱۳ اينچي و كوچك‌تر ۳۱ سانتي‌متر ۲۲ سانتي‌متر

جنس كوله پشتي لپ تاپ بايد چطور باشد؟

جنس كوله پشتي لپ تاپ

وقتي از جنس كوله پشتي لپ تاپ صحبت مي‌كنيم يعني مستقيما درباره كيفيت آن حرف مي‌زنيم. جنس و موادي كه در توليد هر وسيله‌اي به كار گرفته مي‌شود، اصلي‌ترين عنصري است كه بايد در هنگام خريد در نظر گرفته شود. لپ‌تاپ‌ها معمولا از جنس چرم، فوم، برزنت يا تركيب نايلون و پلي‌استر هستند:

۱. چرم

كوله پشتي لپ تاپ چرمي هم جنس و كيفيت خوبي دارد و هم شيك است. براي كساني كه در مكان‌هاي رسمي تردد دارند و مثلا لپ‌تاپشان را به اداره و شركت مي‌برند، خريد كوله‌پشتي چرمي توصيه مي‌شود. دوام كوله‌هاي چرمي هم زياد است و اگر از آنها خوب محافظت كنيد به راحتي خراب نمي‌شوند. تصوير كوله‌پشتي از اين جنس را در شكل بالا در شماره يك مشاهده مي‌كنيد.

۲. فوم

كوله‌پشتي‌هاي فومي براي محافظت از لپ‌تاپ در برابر ضربه بسيار مناسب هستند. اگر به كوله‌هاي فومي، ضربه‌اي وارد شود، به خاطر فومي كه در آنها به كار رفته است، آسيب اندكي به وسايل موجود در آن وارد مي‌شود. (تصوير شماره ۲)

۳. برزنت

برزنت هم جنس بسيار محكم و مقاومي است. كوله پشتي لپ تاپ برزنتي از وسيله در برابر نور خورشيد، باران و… محافظت مي‌كند. اما يادتان باشد كه برزنت در مقابل نفوذ آب مقاوم است ولي جنسي ضدآب محسوب نمي‌شود. پس هر چند از كوله‌هاي برزنتي مي‌توان در شرايط آب و هوايي سخت بهره برد اما اگر كوله‌تان در آب بيفتد قطعا آب به وسايل درون آن نفوذ خواهد كرد. (تصوير شماره ۳)

۴. تركيب نايلون و پلي‌استر

كوله پشتي لپ تاپ از جنس نايلون و پلي‌استر دوام زيادي ندارد. در واقع، اين نوع از كوله‌پشتي‌ها در ميان جنس‌هاي ديگر كمترين كيفيت را دارند. پس اگر در ميان كوله‌هاي ديگر به گزينه دلخواهتان نرسيديد به سراغ اين جنس برويد. در غير اين صورت، خريد كوله نايلون-پلي‌استري توصيه نمي‌شود. (تصوير شماره ۴)

آيا كوله‌اي كه انتخاب كردم اندازه و فرم مناسبي دارد؟

كوله پشتي لپ تاپ

 

در خريد كوله پشتي لپ تاپ بايد به راحتي حمل و استفاده هم توجه داشته باشيد. مثلا سطح پشت كوله و بندهاي آن از اركان اساسي و مهمي هستند كه اگر به خوبي طراحي و ساخته نشده باشند به كمر و شانه‌ها آسيبي جدي وارد مي‌كنند. بندهاي كوله‌پشتي بايد پهن باشد تا شانه‌ها را آزار ندهد و به كمر و شانه فشار وارد نكند. ضمن اينكه، لازم است بندها قابل تنظيم باشند تا بتوانيد، جايگاه كوله روي شانه‌ها و كمر را متناسب با ميل و ساختار بدنتان تنظيم كنيد. 

قسمت پشت كوله پشتي لپ تاپ هم كه با كمر و پشت‌تان در تماس است بايد جنس مناسبي داشته باشد. منظور از جنس مناسب چيست؟ كوله‌اي داراي جنس مناسب است كه قابليت گردش هوا در بافت اين قسمت از آن وجود داشته باشد. تا هوا بتواند از ميان بدن و كوله جريان پيدا كند. در آخر هم به تناسب ابعاد كوله با اندام خود دقت داشته باشيد. كوله‌اي كوچك بر اندامي بلند و بزرگ يا بالعكس هم آزارتان مي‌دهد و هم ظاهري نامناسب پيدا خواهد كرد.

بخش‌هاي مختلف و زيپ‌هاي كوله پشتي لپ تاپ بايد چگونه باشد؟

كوله پشتي لپ تاپ

جنس زيپ‌ها و مكان قرارگيري آنها در كوله پشتي لپ تاپ هم بسيار مهم است. زيپ‌هاي فلزي معمولا دوام و ماندگاري بيشتري نسبت به زيپ‌هاي پلاستيكي دارند. از نظر محل قرارگيري زيپ هم به اين موضوع دقت كنيد كه اگر كوله پشتي لپ تاپ داراي يك زيپ بزرگ باشد و بخش‌بندي‌هاي ديگري نداشته باشد، ايجاد نظم و ترتيب ميان محتويات آن كمي سخت مي‌شود.

بعضي از انواع كوله پشتي، علاوه بر زيپ و تشكيلات مربوط به آن يك رويه محافظ دارند كه بعد از كشيدن زيپ، روي كوله قرار مي‌گيرد و در برابر نفوذ نور خورشيد و آب هم بيشتر از لپ‌تاپ محافظت خواهد كرد.

اگر قرار باشد كه كوله‌پشتي را براي سفر خريداري كنيد بايد حواستان به دسترسي به لپ‌تاپ باشد. مثلا ساختار كوله بايد طوري باشد كه در هواپيما يا اتوبوس و… به راحتي بتوانيد آن را از كوله خارج كنيد و ديگر نيازي به بيرون آوردن وسايل ديگر موجود در كوله‌پشتي و به هم خوردن نظم آن نباشد.

 

كوله پشتي لپ تاپ

جمع‌بندي نهايي

بعد از اينكه با نكات مهم براي خريد كوله پشتي لپ تاپ آشنا مي‌شويد از ميان گزينه‌هاي متعدد موجود در بازار به انتخاب‌هاي بهتري دست خواهيد زد. نكته مهم ديگري هم كه در خريد حتما در نظر مي‌گيريد و نياز به اشاره كردن به آن وجود ندارد، قيمت است. قيمت هم يكي از ابزارهايي است كه محدوده انتخاب‌تان از ميان موارد مختلف را مشخص مي‌كند. در نهايت با در نظر گرفتن مجموعه نكات مذكور، كوله پشتي لپ تاپ مناسب و زيبايي براي خود بخريد و از حمل آن در سفر، محل كار، دانشگاه و… لذت ببريد.

اگه براي خريد كوله پشتي لپ تاپ آماده ايد به فروشگاه اينترنتي زرينچه سر بزنيد و از بين مدل هاي مختلف كوله پشتي هاي لپ تاپ خريد كنيد:

www.zarinche.com

منبع: درجه

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.