پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

دسترسي پارك هيتاچي ژاپن و معرفي آن

جديدترين مقالات در سطح اينترنت

دسترسي پارك هيتاچي ژاپن و معرفي آن

۳۲ بازديد

دسترسي پارك هيتاچي ژاپن

 

جهان به اين باور رسيده است كه ژاپن با ديگر كشور هاي جهان فرق دارد. وقتي صحبت از ژاپن مي گردد از متفاوت بودن آن بحث به ميان مي آيد. ژاپن اتحاد ملي و حس مشترك همگاني بسيار بالايي دارند و اين در حفظ و نگهداري مناطق فضاي عمومي به خصوص فضاي سبز آن ها تاثير گذاشته است.

هزار و يك دليل براي سفر به ژاپن وجود دارد. اين بار به سراغ پارك گل رنگارنگ هيتاچي ژاپن مي رويم. عجيب است ولي رنگ گل هاي اين پارك هر فصل تغيير مي نمايد. با حضور فصل هاي مختلف رنگ هاي گل ها تجربه متفاوتي به بازديد نمايندگان مي دهد.

دسترسي پارك هيتاچي ژاپن :

مختصري درمورد پارك هيتاچي ژاپن

پارك هيتاچي Hitachi يك پارك ساحلي است. در فضايي به مساحت 190 هكتار رو به اقيانوس آرام منتظر بازديد نمايندگان خود نشسته است. اين پارك در شهر هيتاچيناكا (Hitachinaka) در استان ايباراكي (Ibaraki) نهاده شده است.

از آن جايي كه جريان هاي هواي گرم و سرد در نزديكي درياي كاشيما در اقيانوس آرام به هم مي رسند، گياهان متنوعي از شمال و جنوب ژاپن در اين پارك قابليت رويش پيدا مي نمايند.

به همين دليل پارك هيتاچي ژاپن گل هاي مخصوص فصل هاي مختلف را در خود پرورش مي دهد و خود را به يكي از جاذبه هاي گردشگري تبديل نموده است. همچنين در باغ عيش (Pleasure Garden) چرخ و فلكي به ارتفاع 100 متر از سطح دريا در آن جا واقع است كه منظره بسيار دلنشيني از پارك ارائه مي دهد.

همچنين 28 جاذبه گردشگري ديگر در اين پارك وجود دارد كه آن را به يكي از مقاصد گردشگري محبوب خانواده ها تبديل نموده است. در گذشته اين پارك يك فرودگاه نظامي به نام ميتوهيگاشي (Mitohigashi Airport) بود.

پس از جنگ اين مكان به محل هدف گذاري هاي بمبي ارتش نظامي آمريكا نهاده شد. طي اين حملات مردم بسياري كشته شدند. پس از پس دريافت اين منطقه توسط ژاپني ها مردم تصميم دريافتد تا صلح و آرامش را به اين منطقه باز گردانند.

به همين دليل در سال 1973 با تاسيس پارك ساحلي هيتاچي ژاپن، آن را سمبل صلح انتخاب كردند. تپه هايي كه سال ها قبل مورد اصابت بمب و تيراندازي ها جنگ نهاده شده بود جايش را به گل هاي رنگارنگ داد كه در تمامي فصول پابرجا هستند.

پارك هيتاچي ژاپن مناسب تمام فصل ها است. اما بهترين زمان براي بازديد فصل بهار آن است. در فصل بهار گل هاي پارك به رنگ هاي رنگين كمان تبديل مي گردد. تقريبا تمام رنگ ها را در سطح پارك مشاهده خواهيد كرد. پارك هيتاچي جزو جاذبه هاي گردشگري ژاپن است كه نبايد از دست بدهيد.

پارك هيتاچي ژاپن شايد فقط رؤيايي به نظر مي‌رسد و هر‌چه بيش‌تر به آن نگاه مي‌كنيد، بيشتر در رؤيا فرو مي‌رويد. 8 باغ بهشتي از گل‌هاي رنگارنگ در بهترين و منحصر ‌به ‌فرد‌ترين چيدمان ممكن، در مقابل چشمانتان قرار دارد. معروف‌ترين‌ باغ ميهارشي است. همان باغي كه از سمفوني گل‌هاي آبي‌اش برايتان گفتيم. در فصل‌هاي ديگر رنگ‌هاي ديگري هم به خود مي‌گيرد؛ مانند قرمز و نارنجي. تاماگو نو موري نام باغ ديگري است كه به گل‌هاي لاله اختصاص دارد. باغ كاري نو تاني باغ عاشقان رنگ بنفش است و در آن اسطوخودوس و رزماري مي‌رويد. باغ هيتاچيناكا يك باغ جنگلي طبيعي است و باغ ساكيو مخصوص گل و گياهان ساحلي است. در عين حال، 3 باغ ديگر به گل‌هاي نرگس، شقايق و گل رز اختصاص دارد. البته تنوع گونه‌هاي گل‌ در پارك هيتاچي، بسيار بيشتر از مواردي است كه براي شما مثال زديم.

دسترسي پارك هيتاچي ژاپن

بهترین فیلم های ژاپنی

داستان توکیو (Tokyo Story)

  • کارگردان: یاسوجیرو اوزو
  • بازیگران: ستسوکو هارا، چیشو ریو و چیکو هیگاشیاما
  • محصول: ۱۹۵۳، ژاپن
  • امتیاز سایت IMDb به فیلم: ۸.۲ از ۱۰
  • امتیاز فیلم در سایت راتن تومیتوز: ۱۰۰٪  مردم ژاپن: آشنایی

رفت و آمدهای کلامی بین شخصیت‌ها در کنار سکانس‌های پر از سکوت و سکون، «داستان توکیو» را به گزینه‌ی مناسبی برای کسانی تبدیل می‌کند که به دنبال یک فیلم ژاپنی دوبله فارسی می‌گردند. در این جا یاسوجیرو اوزو قصه‌ی مردمان برگزیده‌اش را به شکلی پیش برده که انگار در حال تعریف کردن قصه‌ای به عظمت تمام هستی است و شخصیت‌هایش باری به سنگینی تمام مشکلات عالم را حمل می‌کنند. این در حالی است که اتفاقات جاری در قاب، همان اتفاقات جاری در یک زندگی معمولی است.بهترین فیلم های ژاپنی

این برکشیدن مفهوم زندگی از دل چند اتفاق طبیعی، «داستان توکیو» را به یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما تبدیل می‌کند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.