پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

آشنايي با بهترين پكيج آموزش بورس دلفين وست

جديدترين مقالات در سطح اينترنت

آشنايي با بهترين پكيج آموزش بورس دلفين وست

۱۰۹ بازديد

بهترين پكيج آموزش بورس دلفين وست

بهترين پكيج آموزش بورس دلفين وست

 

بورس چيست؟

از زمان‌هاي گذشته مردم يك جامعه نيازمند معامله با يكديگر بوده‌اند؛ اين معاملات بين طرفين به صورت گسترده‌تر شكل گرفته و بازار را تشكيل مي‌دهد؛ به محل يا مكاني كه عده‌اي به ‌عنوان فروشنده محصول كالاي خود را عرضه مي‌كنند و در قبال آن، پول يا كالايي دريافت مي‌كنند، بازار مي گويند. بورس همانند ديگر بازار ها است كه از 3 ركن دارايي، فروشنده و خريدار تشكيل شده است، با اين تفاوت كه مكان ثابت و مشخصي ندارد. بيشتر در قالب شبكه اينترنتي انجام مي‌شود و اينكه دارايي مورد معامله شامل سهام، اوراق مشاركت و … مي‌باشد. در بورس برخلاف ديگر بازارها دارايي مورد معامله جنبه فيزيكي ندارد و جنبه مالي دارد؛ پس اين سوال براي افراد پيش مي‌آيد كه آيا سرمايه گذاري در چنين بازاري خوب است يا خير؟ (براي فعاليت در بورس و كسب بازدهي از اين بازار بايد با آموزش وارد آن شد و با تحليل و ديدگاه ها و چشم انداز هاي شركت‌ها دست به خريد سهام زد.)

بهترين پكيج آموزش بورس دلفين وست:

انواع بورس

بورس كالا
بازاري كه در آن خريد و فروش كالاهاي معين صورت مي‌گيرد و به طور منظم و دائم فعال است بورس كالا نام دارد. در بورس كالا معمول مواد خام و مواد اوليه مورد معامله قرار مي‌گيرد. هر بورس كالايي را با نام همان كالايي كه مورد معامله قرار مي گيرد نام‌گذاري مي‌كنند. مثل بورس نفت و بورس گندم.

بورس ارز
در بورس ارز، همان طور كه از نام آن مشخص است، كار خريد و فروش پول‌هاي خارجي انجام مي‌گيرد. اين بورس در كشور ايران فعال نيست اما در كشورهاي پيشرفته فعاليت چشمگيري دارد.

بورس اوراق بهادار
در بورس اوراق بهادار دارايي‌هاي مالي از قبيل سهام، اوراق مشاركت و… مورد معامله قرار مي‌گيرد. در ايران، به بازار خريد و فروش اوراق بهادار كه به طور رسمي و دائمي در محل معيني تشكيل مي‌شود “بورس اوراق بهادار” مي گويند.

ورود به بازار بورس

معاملات سهام و كالا در بورس فقط از طريق دلال سهام كه كارگزار ناميده مي‌شود امكان‌پذير است. كارگزاران بورس شركت‌هايي هستند كه واسط بين سازمان بورس و معامله‌گر قرار مي‌گيرند. اين شركت‌ها تحت مجوز بانك مركزي و سازمان بورس اوراق بهادار فعاليت مي‌كنند. كارگزار در واقع واسط بين معامله‌گر و بازار بورس مي‌باشد. افراد عادي جامعه نيز مي‌توانند با دريافت كد معاملاتي از كارگزاري‌هاي رسمي، خريد و فروش سهام و اوراق‌بهادار را در بورس انجام دهند. امكان معاملات آنلاين سهام، پيگيري قيمت‌ها و ساير اطلاعات موردنياز تحليل سهام از طريق اينترنت، باعث شده ‌است رغبت بيشتري براي حضور در بورس در بين افراد ايجاد شود.

همچنين بايد توجه داشت كه علاوه بر خريد مستقيم مي‌توان با روش‌هاي غير مستقيم نظير صندوق‌هاي مشترك سرمايه‌گذاري يا صندوق‌هاي قابل معامله در بورس يا قراردادهاي سبد گرداني نيز در بازار سرمايه ايران اقدام به خريد و فروش سهام نمود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.