پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

بازديد از درياچه پلاستيرا رز آبي

جديدترين مقالات در سطح اينترنت

بازديد از درياچه پلاستيرا رز آبي

۶۶ بازديد

بازديد از درياچه پلاستيرا

 

بازديد از درياچه پلاستيرا

به گزارش سفر به مالزي، براي هر موقعي از سال مي‌توانيد براي سفر به كشور يونان برنامه بريزيد. فصل زمستان براي سفر به يونان از نظر ارزاني و تفريحات زمستاني بسيار مناسب است.

اسكي از محبوب ترين ورزشهاي مردم يونان است و مراكز اسكي اصلي يونان آركوا و كالاوريتا هستند. پياده‌روي در مناطق كوهستاني، قايق سواري در رودخانه هاي كشور يونان و اسب سواري هم از ورزشهاي پر طرفدار يونانيان است. در ماه نوامبر نيز در شهر آتن از بهترين رويدادهاي ورزشي ماراتون دنيا برگزار مي‌گردد.

ارزان بودن سفر به كشور يونان نيز مي‌تواند دليلي براي سفر به كشور يونان باشد. جزاير يوناني و هتل‌ها و رستوران‌هاي يونان در زمستان باز بوده و نسبت به تابستان ارزان‌تر هستند. با تور كشتي كروز مي‌توانيد به جزايري مانند سانتوريني، كرت، سيروس، كورفو، رودس و هيدرا براي تعطيلات برويد.

در زمستان گردشگران كمتري به آتن سفر مي‌كنند و شما مي‌توانيد با فرهنگ و زندگي مردم محلي آشنا بشويد. به غير از آتن و ديدني‌هاي بسيار آن، شهرهاي فوق‌العاده زيباي ديگري هم در يونان مانند تسالونيكي در شمال آتن نيز وجود دارد، كه يك شهر باستاني پر جنب و جوش با بناهاي تاريخي زياد، رستورانهاي عالي و مراكز خريد عالي و جذاب است.

در طول فصل تابستان، همه جا شلوغ و پر رفت‌و‌آمد بوده و صف‌هاي طولاني براي بازديد از آكروپليس به وجود مي‌آيد. در طول زمستان همه جا خلوت مي‌باشد و تجربه‌اي بي‌نظير براي شما به جا مي‌گذارد كه در مورد آب و هواي يونان هم نگران نباشيد. اگر چه از ماه دسامبر تا فوريه نسبت به كشورهاي ديگر اروپا سرد است. تور جزاير يونان بدون ويزا پر از جاذبه براي بازديد بوده و گردشگران بسياري را براي بازديد به همراه خود دارد.

به جز شهرهاي بزرگ و جزاير يوناني، جاذبه هاي زمستاني فوقالعاده‌اي در كشور يونان براي بازديد وجود دارد و زيبايي‌هاي طبيعي در آن وجود دارد. روستاهاي زيبا زاگوروهوريا و شهر كاستوريا در اپيروس، روستاهاي پليون،بازديد از درياچه پلاستيرا در نزديكي متئورا، ماني و نافپليو در پلوپونز تنها برخي از جاذبه هاي گردشگري مناسب كشور يونان در فصل زمستان است.

يونان كجاست؟

يونان در جنوب اروپا، هم مرز با درياي ايوني (درياي يونان) و درياي مديترانه، بين آلباني و تركيه واقع شده و از شمال نيز با بلغارستان هم مرز و همسايه شده است. يونان يك كشور شبه جزيره‌اي بوده و داراي مجمع الجزايري با حدود 3000 جزيره است.

پايتخت يونان

آتن پايتخت و بزرگترين شهر يونان است و يكي از قديمي‌ترين شهرهاي جهان به حساب مي‌آيد. تاريخچه‌ي آتن تقريبا ۳۴۰۰ سال است. شهر آتن به دليل موقعيت ژئو استراتژيك و اهميت آن در امور مالي، بازرگاني، رسانه‌ها، سرگرمي، هنر، تجارت بين‌الملل، فرهنگ، آموزش و گردشگري به عنوان يك شهر جهاني شناخته شده است. اين شهر مركز يكي از بزرگترين مراكز اقتصادي در جنوب شرقي اروپا است كه داراي بخش مالي گسترده‌اي بوده و داراي بزرگترين بندر مسافربري در اروپا و سومين بندر بزرگ جهان است.

ميراث دوران تاريخي هنوز در اين شهر مشهود است، كه توسط آثار باستاني و آثار هنري نشان داده مي‌شود. مشهورترين آنها معبد پارتنون است كه يكي از نقاط عطف اصلي تمدن اوليه غرب محسوب مي‌شود. در اين شهر همچنين آثار رومي و بيزانس و همچنين تعداد كمتري از آثار عثماني نگهداري شده است. در شهر آتن دو ميراث جهاني يونسكو وجود دارد كه مي‌توان به آكروپليس آتن و صومعه قرون وسطايي دافني اشاره كرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.