شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

معرفي راجر فدرر از افراد مشهور سوئيس

جديدترين مقالات در سطح اينترنت

معرفي راجر فدرر از افراد مشهور سوئيس

۱۶ بازديد

افراد مشهور سوئيس  و معرفي راجر فدرر 

 

افراد مشهور سوئيس

 

تمامي آمارها در زمينه ورزش تنيس حاكي از آن است كه راجر فدرر سوئيسي، برترين بازيكن تاريخ در اين رشته پرطرفدار است. براي مثال وي ركوردار بيشترين زمان قرار گرفتن در رتبه يك برترين تنيسورهاي جهان و همچنين بيشترين برنده مسابقات گرند اسلم(مهم ترين مسابقه تنيس سال)، تنها بخشي از افتخارات دست نيافتني وي محسوب مي شود. وي از همان سنين كودكي (شش سالگي) علاقه و استعداد خود را در رشته تنيس به اثبات رساند و همين امر باعث شد تا پدرش او را در هشت سالگي در كلاس هاي آموزش تنيس ثبت نام كند. اگرچه پيشرفت در اين رشته چندين سال وقت را نياز دارد، با اين حال وي در همان سال-هاي نخست شروع اين ورزش موفق شد تا نگاه بسياري از افراد را به سمت خود جلب كند و در ليست افراد مشهور سوئيس قرار گيرد . .

وي در سن 10 سالگي براي نخستين بار به عنوان آينده دارترين بازيكن تنيس معرفي شد و همين امر مسير را براي پيشرفت وي هموارتر كرد. با اين حال مسير موفقيت وي و حضور در عرصه مسابقات حرفه اي با مشكلات بسياري همراه بود.

وي در 16 سالگي تحت مصدوميت هاي متعددي قرار گرفت و حتي ممكن بود مجبور به كناره گيري از اين رشته شود. با اين حال در نهايت وي با مداواي مناسب و تاخير دو ساله، در سن 18 سالگي نخستين حضور خود را در مسابقات حرفه اي تجربه كرد و همان سال عنوان قهرماني مسابقات داخلي كشور سوئيس را به دست آورد. معرفي وي به عنوان برترين بازيكن سال كشور، توجهات جهاني را نسبت به اين ورزشكار جوان به همراه داشت.

وي پس از كسب اين عنوان به مسابقات جهاني معرفي شد و همين امر قهرماني هاي متعددي را تا به امروز براي وي به همراه داشته است. با توجه به اين امر كه وي در يك خانواده غيرورزشي متولد شده است، داستان موفقيت وي مي تواند الهام بخش هر فردي باشد. در همين راستا و در ادامه به بررسي هفت قانون و راز موفقيت وي از زبان خود او، خواهيم پرداخت.

1-از شكست واهمه اي نداشته باشيد

استرس بيش از حد به طور جدي عملكرد شما را با مشكل مواجه خواهد ساخت. درواقع شما براي قدم گذاشتن در مسير پيشرفت و كسب موفقيت هاي مورد نظر خود لازم است تا از ذهني آرام برخوردار باشيد. همچنين فراموش نكنيد كه هيچ فردي همواره پيروز نخواهد بود. به همين خاطر لازم است تا نگرش خود را نسبت به اين مقوله تغيير داده و تنها به اقدامات بعدي خود توجه داشته باشيد. براي مثال در سال 2011 فدرر در نيمه نهايي مسابقه تنيس آزاد استراليا از نواك جوكوويچ شكست خورد. اگرچه رسانه ها اين شكست را پايان دوران درخشان وي تلقي كردند، با اين حال اين گفته ها و فشار رسانه اي تاثيري در وي نداشت و در سال بعد موفق شد تا همه چيز را جبران كند. به همين خاطر نيز وي عقيده دارد كه شكست در هيچ مرحله اي از زندگي به معناي پايان كار نخواهد بود.

2-خود را با شرايط و موقعيت هاي مختلف وفق دهيد

زمين هاي تنيس در هر ورزشگاه و هر مسابقه تفاوت هايي را با يكديگر دارد. اين امر در حالي است كه در اكثر رشته هاي ورزشي كيفيت زمين ثابت است. براي مثال در رشته فوتبال همواره زمين ها پوشيده از چمن و با استاندارد مشخصي هستند. با اين حال در رشته تنيس زمين ها چهارنوع(چمن، خاك رس، فرش و كفپوش) هستند. درواقع وي با زمين هاي پوشيده از خاك رس مشكلات زيادي را داشته است و همين امر باعث شد تا براي چندين سال رقيب ديرينه وي(رافائل نادال) در اين زمين ها موفق به پيروزي شود. با اين حال وي پس از تلاش هاي مكرر در نهايت موفق شد تا به راز پيروزي در اين زمين نيز دست پيدا كرده و به روند قهرماني هاي خود بازگردد. به همين خاطر نيز وي عقيده دارد كه شرايط نبايد به بهانه شما براي قبول شكست تبديل شود و با تلاش بيشتر و افزايش مهارت ها مي توانيد تغييردهنده اوضاع باشيد.

3-فراموش نكنيد كه بهترين دفاع حمله است

از جمله ويژگي هاي بازي راجر فدرر كه باعث خستگي حريفان وي مي شود، حملات سهمگين و مداوم وي در طول بازي است. درواقع بسياري از ورزشكاران در طول بازي تاكتيك هاي مختلفي از جمله تاكتيك هاي تدافعي و محتاطانه را مورد استفاده قرار مي-دهند تا بازي را تحت كنترل نگه داشته و قواي جسمي خود را حفظ كنند. با اين حال راجر فدرر در اين زمينه كاملا متفاوت عمل كرده و وي همواره ضرباتي قدرتمند و شيوه بازي رو به جلويي را ارائه مي دهد. همين امر نيز باعث مي شود تا حرفان محكوم به ضربات دفاعي باشند. در نهايت برتري بدني وي كه ناشي از تمرينات فشرده است، باعث مي شود تا در صورت طولاني شدن مدت بازي وي بتواند سبك بازي خود كه فشار زيادي را روي حريف به همراه دارد، حفظ كند. به همين خاطر نيز شما بايد براي تحت فشار قرار دادن رقباي خود، حتي در بهترين شرايط نيز به دنبال ضربه زدن و گيج كردن آنها باشيد. بدون شك اين امر كه بتوانيد سبك بازي خود را در زمين ديكته كنيد، اختيار عمل را از رقباي شما خواهد گرفت.

 

 


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.