شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

آيا سرمايه گذاري در بورس براي شما مناسب است؟

جديدترين مقالات در سطح اينترنت

آيا سرمايه گذاري در بورس براي شما مناسب است؟

۲۹ بازديد

سرمايه گذاري در بورس يكي از راه هاي مناسب براي كسب درآمد مي باشد كه موفقيت در آن رعايت قوانين متعدد در ابتداي راه مي باشد. از مهم ترين مواردي كه لازم است براي سرمايه گذاري در هر يك از بازارهاي مالي به آن توجه ويژه داشت، روانشناسي معامله گري مي باشد. بر همين اساس بايد ابتدا ويژگي هاي شخصيتي خود را تجزيه و تحليل كنيد تا در نهايت به اين نتيجه برسيد كه آيا فرد مناسبي براي سرمايه گذاري در بورس مي باشيد يا خير؟

 

شخصيت هاي مناسب براي سرمايه گذاري در بورس

قدم گذاشتن در مسير پر از فراز و نشيب سرمايه گذاري در بورس و ساير بازارهاي مالي شما را با چالش هاي زيادي مواجه مي كند كه برخي با دانش و تخصص رفع شده و موفقيت در بخش اعظم آنها به ويژگي هاي شخصيتي فرد بستگي دارد. به عنوان مثال، افراد با ويژگي ها و شرايط زير مي توانند با آموزش بورس و يادگيري اصول آن به مرور به موفقيت هاي مالي بزرگي در اين حوزه دست پيدا كنند:

خريد آموزش بورس براي افزايش قدرت تحليل

با توجه به اينكه براي سرمايه گذاري در بازارهاي مالي ديد بلند مدت داريد يا كوتاه مدت، نياز است كه با ابزارهاي مختلف به تجزيه و تحليل داده ها و رفتار بازار بپردازيد. افرادي كه قصد دارند با سرمايه گذاري هاي كوتاه مدت در اين زمينه به موفقيت هاي خوبي دست پيدا كنند، هر روز حداقل يك ساعت از زمان خود را بايد به تجزيه و تحليل رفتار بازار با ابزارهاي مختلفي از جمله تحليل تكنيكال اختصاص دهند. علاوه بر تجزيه و تحليل، يك معامله گر موفق هميشه بايد در حال يادگيري و تحقيق باشد و بايد اقدام به خريد آموزش بورس كند. همچنين بدون داشتن زمان كافي قطعا نخواهد توانست به موفقيت هاي مطلوبي دست پيدا كند.

داشتن سرمايه و منبع درآمد به جز بورس

يكي از مهم ترين مواردي كه لازم است به آن توجه داشت اين است كه بورس و ساير بازارهاي مالي انتخاب مناسبي براي كسب درآمد مشخص ماهانه نمي باشد. به همين دليل تمام معامله گران حرفه اي و موفق ابتدا سرمايه كافي از طريق ساير مشاغل كسب نموده و به بورس به ديد منبع درآمد هميشگي و ثابت نگاه نمي كنند. چون رفتار بازار در بسياري از مواقع غير قابل پيش بيني بوده و ضررهاي مالي را ممكن است به همراه داشته باشد و نداشتن منبع درآمد جانبي مي تواند زندگي فرد را با چالش هاي زيادي همراه كند.

قدرت ريسك بالا

در تمام دوره هاي شروع معامله در بورس به اين موضوع اشاره مي شود كه عليرغم اينكه بايد با دانش و تخصص كافي و بر اساس تجزيه و تحليل داده ها و رفتار بازار نسبت به خريد و فروش اقدام شود، ريسك بخش جدايي در معامله گري خواهد بود. به عبارت ديگر، شما به عنوان يك فرد معامله گر بايد بتوانيد شجاعت ريسك را داشته باشيد.

واقع گرا هستيد

افراد واقع گرا در بورس و ساير بازارهاي مالي موفق تر از ساير افراد عمل مي كنند. يكي از بزرگترين اشتباهاتي كه بسياري از افراد و تازه واردان بازار سرمايه به آن دچار مي شوند اين است كه بورس را راه ثروتمند شدن يك شبه مي دانند. اين افراد با اولين شكست نااميد شده و مسير را ادامه نمي دهند. در مقابل معامله گران موفق سرمايه گذاري در بازارهاي مالي را پر از فراز و نشيب تصور مي كنند و ضررهاي مالي را به عنوان تجربه قلمداد كرده و مسير را با تجربه بيشتر ادامه مي دهند.

آموزش سرمايه گذاري در بورس با پول پس انداز

با توجه به اينكه سرمايه گذاري در تمام بازارهاي مالي با ريسك همراه بوده و عليرغم سودهاي زيادي كه در بسياري از مواقع مي توان به آن دست پيدا كرد، ضررهاي مالي را نيز در آن تجربه خواهيد كرد. حتي موفق ترين معامله گران حرفه اي در تمام دنيا ضرر مالي را در اين زمينه تجربه كرده اند. به همين خاطر نبايد با پول وام و قرض در اين مسير قدم بگذاريد و قبل از ورود آموزش سرمايه گذاري درا بگذرانيد، چون با ضرر مجبور به پرداخت سود وام نيز خواهيد بود كه فشار اقتصادي و رواني زيادي را برايتان به همراه دارد. 

 

ويژگي هاي شخصيتي نامناسب براي سرمايه گذاري در بورس

برخي از ويژگي هاي شخصيتي و رفتاري در افراد باعث ميشود تا نتوانند در سرمايه گذاري بورس به موفقيت دست پيدا كنند. به عبارت ديگر، افرادي كه داراي ويژگي هاي زير مي باشند، بهتر است بورس را فراموش كنند:

·         افرادي كه نمي توانند بر احساسات خود غلبه كنند و با تصميم گيري هاي لحظه اي سرمايه گذاري هاي اشتباهي را انجام خواهند داد.

·         معامله گراني كه فرصت كافي براي يادگيري نداشته و تنها به دوره هاي آموزشي كوتاه مدت بسنده مي كنند. بازارهاي مالي دنيايي از پيچيدگي و ابهام مي باشد كه با دانش و درس گرفتن از افراد موفق در اين زمينه مي توان ديد و شناخت خوبي در آن بدست آورد.

·         افراد انتقام جو در بورس با شكست مواجه مي شوند. اگر از آن دسته افرادي هستيد كه پس از مواجه شدن با شكست به دنبال مقصر هستيد، بورس براي شما گزينه مناسبي نخواهد بود. افراد انتقام جو به جاي تصميم گيري درست براي جبران ضررها، خود و ديگران را مقصر دانسته و به همين دليل نمي توانند تمركز كافي داشته باشند.

 

منبع

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.